Ki találta fel a szavakat?
On december 19, 2021 by adminA. Szia Madi. Nekem is ugyanez volt a kérdésem a te korodban. A macskák “nyávognak”, a tehenek “múú”, a disznók “bégetnek”, a kutyák pedig “ugatnak”. Hasonlóképpen a csengők és a telefonok “csörögnek”, a szúnyogok “zümmögnek”, az emberek, akik nem tudják egy dal szövegét, “zümmögnek”, és a kréta “csikorog” a táblán. Az első szavak tehát valószínűleg a hallott hangok visszhangzására tettek kísérletet. Keress rá a Google-ban az “onomatopoeia” kifejezésre, hogy többet tudj meg ezen a vonalon.
Kiskoromban a tanáraim megismertették velem Edgar Allen Poe “A harangok” =>
című művének első strófáját… és máig emlékszem az alkalomra. Az első versszakot többször hangosan felolvastam. Ismételd tovább, ha szükséges, amíg ki nem mondod, hogy “OH!!!”, és lehet, hogy olyan élményben lesz részed, amelyre egy életre emlékezni fogsz, valamint választ kapsz a kérdésedre.
(Ha feladnád, a vers a harangokról szól, de hangosan hallva valójában úgy hangzik, mintha rengeteg különböző harang szólna.)
Ted Mooney, P.E.
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
2007
A. Madi, a matektanárod megkért valaha, hogy mutasd meg a munkádat előre és hátrafelé is? Akkor a kérdésedhez hozzátehetnéd, hogy “Van-e olyan ismert civilizáció, amelynek nem voltak szavai”? Ha találsz olyan civilizációt, amelynek nem voltak szavai, akkor talán le tudod vezetni a választ arra a kérdésre, hogy “honnan jöttek a szavak?”
Sheldon Taylor
ellátási lánc elektronika
Wake Forest, Észak-Karolina
2007
A. Madi, a szavak hangokból fejlődtek ki. Mindannyian hallottunk már állatokat hangokat kiadni – oroszlánok ordítanak, kutyák morognak stb. A bálnák talán a legjobb kommunikátorok, mivel több ezer mérföldnyi óceánon keresztül képesek “beszélgetni” egymással, pusztán a vízben keltett hangok által. A legtöbb állati hang általában figyelmeztetés, de még így is a kommunikáció egyszerű formája. Amikor eljutunk a majmokhoz, például a csimpánzokhoz és a gorillákhoz, bonyolultabb hangokat adnak ki, amelyek különböző dolgokat jelenthetnek egy másik majom számára. A szavak egyszerűen ezekből a hangokból fejlődtek ki, és az agyunk fejlődésével egyre fejlettebbé váltak.”
Trevor Crichton
R&D gyakorlati tudós
Chesham, Bucks, UK
2007
Hi Trevor, talán egy kicsit nem értek egyet azzal, hogy ezt megmondjam Madinak. Ez arra enged következtetni, hogy az emberek valamikor a múltban talán mutogattak dolgokra és az “oook, oook” hangot adták ki, hogy kommunikáljanak egymással. Látom, hogy ez a szál nagyon gyorsan a vélemények oldalára kerül 🙂
Sheldon Taylor
supply chain electronics
Wake Forest, North Carolina
2007
Sheldon, biztos vagyok benne, hogy néhány évvel ezelőtt az emberek furcsa hangokat adva és dolgokra mutatva kommunikáltak. Csak meg kell nézni, amikor az európai telepesek (számukra) ismeretlen földekre érkeztek – az eredeti felfedezők nemhogy nem tudtak ezeknek a helyeknek a létezéséről, de biztosan nem is beszéltek folyékonyan semmilyen helyi nyelven! Az egyetlen mód, ahogyan kommunikálni tudtak, ha valaha is akartak, az volt, hogy volt egy tárgyuk, és a saját nyelvükön hangokat adtak ki, amelyek az adott tárgyat jelképezték. Ez az “oook oook”, és ma is így tanulunk idegen nyelveket, sőt, így tanulunk meg beszélni is. Nézd meg, hogyan kommunikál egy szülő, és hogyan tanítja meg újszülött babájának a szavakat és hangokat – ez alig jobb, mint az “oook oook”, de a baba hamarosan megérti az ötletet, és elkezdi felismerni a hangot, és egy tárgyhoz vagy cselekvéshez kapcsolni.”
Memlékezz, hogy a szó egy teljesen mesterséges dolog – ez a mi meghatározásunk egy mechanizmusra, amellyel kommunikálunk. Valóban, az angol “word” németül “Wort”, franciául “mot”, olaszul “parola”, spanyolul “palabra” – mind különböző írásmódú és hangzású, de ugyanazt jelenti.
A szó egyszerűen a nyelv olyan egysége, amely morfémák sorozatából áll, amelyek összekapcsolódva olyan betűk vagy hangok sorozatát alkotják, amelyeknek elismert fonetikai értéke van, és amelyek jelentést hordoznak.
A homo sapiens kifejlesztett egy olyan kommunikációs eszközt, amely bizonyos szerkezetű és egy bizonyos hallható tartományba eső hangok előállítására támaszkodik. Más állatok más kommunikációs módszereket fejlesztettek ki, amelyek más frekvenciákat (vagy hallható tartományokat) és (valószínűleg) más szintaxisokat használnak, bár ez utóbbi megjegyzést nem tudom megerősíteni, mivel sajnos rendkívül rosszul beszélek bálna vagy delfin nyelven; ráadásul nem ismerek senkit, aki képes lenne ilyen állatokkal kommunikálni.
Egyetértek azzal, hogy ez egy ostoba témává fejlődhet, de mindjárt nyár van és “ostoba szezon”, így talán hagyni lehet, hogy fejlődjön,…….. mint a nyelv?!
Trevor Crichton
R&D gyakorlati tudós
Chesham, Bucks, UK
2007
Hi Sheldon,
Heck, biztosan egyetértek Trevorral, a párbeszéd remekműve.
Bleedin’ ‘ell, I hadter look up dat word MORPHENES
Maybe some of your ancestors were Neanderthals? És biztos sokat morgolódtak, de MOST, hála Angliának, nagyrészt angolul beszélsz, és mi remélhetőleg megértünk téged… ami a kommunikáció művészete.
Szegény öreg Madi … Remélem, hogy ez némi segítség lesz neki és szegény öreg szüleinek.
Freeman Newton
White Rock, British Columbia, Kanada
(Szomorú kötelességünk közölni, hogy Freeman elhunyt
2012. április 21-én. R.I.P. öreg barátom).
2007
… Dr. Richard G. Klein a Stanford Egyetemről és mások úgy vélik, hogy valamilyen jelentős genetikai alapú neurológiai változás, mint például a nyelv kialakulása, körülbelül 50.000 évvel ezelőtt történt.
…a “Jégkorszaki civilizációk” honlapról.
Sheldon Taylor
supply chain electronics
Wake Forest, North Carolina
2007
Freeman,
A morfémára egy modernebb szó a fonéma – ez a hangok alapvető egysége, amely szóvá vagy kifejezéssé épül fel. Valójában csak nagyon kevés nagyon régi hivatkozásban találtam ilyen értelemben használt morfént, tehát valószínűleg mára már elavult kifejezés… Csak mutatja, hogyan fejlődik a nyelv!
Trevor Crichton
R&D gyakorlati tudós
Chesham, Bucks, UK
2007
Madi, ne higgy senkinek, aki azt mondja, hogy az őseid neandervölgyiek voltak. Szegény kölyök. Azt hiszem, különbséget kell tennünk a nyelv, a beszéd, a hang és a hang, valamint a szavak között. Ahogy fentebb mondtam, a szavak valaminek az ábrázolása. A szavak használatához szükség van egy kommunikációs eszközre; ez lehet hang, mint a beszédben, lehet látás, mint az olvasásban, vagy jelek, mint a jelnyelvben. Ezért nem kell tudnunk beszélni ahhoz, hogy képesek legyünk kommunikálni és szavakat használni – mindannyian tudunk olvasni, és ez szavakat használ, de nem kell tudnunk beszélni ahhoz, hogy olvassunk. A kommunikáció legalapvetőbb formája azonban a hang vagy a gesztus, bár a szavakat sokféle módszerrel meg lehet alkotni. Eléggé kész vagyok elfogadni, hogy a beszéd képessége az evolúció szempontjából új keletű esemény, de továbbra is fenntartom azt a meggyőződésemet, hogy a szavak használatához nem szükséges a beszéd, ahogyan mi értjük, vagy a beszéd képessége – csak egy módszerre van szükség, amellyel egy fogalmat közölhetünk egy másik lénnyel, legyen az állat vagy ember. Ez egy szövegből van, amit most fejeztem be egy olvasásórára: James Watts |
2007
A nyelv…. nem fejlődik az egyszerűtől az összetettig, ahogy azt az evolúciós elmélet jósolná. Az evolucionisták azt várnák, hogy ahogy az ember agya fejlődik és egyre teljesítőképesebbé válik, a nyelvnek is gazdagabbá és összetettebbé kellene válnia.
Szerencsére én még abban az időben jártam középiskolába, amikor az érettségihez négy félév latin kellett. Ma már egyetlen félév latin nélkül is le lehet érettségizni. Ennek eredményeképpen a legtöbb fiatalabb amerikai nem tudja, hogyan kell egy főnevet visszautalni, vagy egy igét ragozni – és ez biztosan látszik az e-maileken, amiket kapunk! A nyelvtudás hanyatlik, nem fejlődik!
Elég, ha azt mondom, hogy a nyelveket tanulmányozó tudósok felismerik, hogy az emberi nyelvek eredete nincs összhangban az evolúció elméletével.(Jones) “www.scienceagainstevolution.org” Seven Mysteries of Evolution, 2004.
Sheldon Taylor
supply chain electronics
Wake Forest, North Carolina
2007
Igen, Sheldon, a nyelvi készségek fejlődnek — bár én a videóorientációt, az ifjúsági kultúrát és a szigortól való általános irtózást okolom érte. De kérlek, ne hozzunk ide evolúciós vitát 🙂
Ted Mooney, P.E.
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
2007
Trevor kezdte! 🙂
Sheldon Taylor
supply chain electronics
Wake Forest, North Carolina
2007
Meg kell szólalnom a végén !
A korai nyelv morgások sorozata volt … amit sok állat még ma is használ.
Azzal, amit Sheldon mond a nyelvről, 100%-ban egyetértek.
De egy amerikai (?), aki megtanult latinul? Nem gondoltam, hogy az amerikai iskolákban tanítják.
De Németországban megkaptam a magam büntetését… a barátomnak volt egy rendőr barátja, mindannyian 22 évesek voltunk … és ahelyett, hogy azt mondtam volna, hogy ez ízlés dolga (Geschmacksache), gőgösen visszavágtam De Gustibus Nihil Disputandem Est …. és az említett zsaru folyékony latinsággal válaszolt, ami lángba borított.
Azóta kisebbrendűségi komplexusom van.
Ars langae, vita brevis.
Freeman Newton
White Rock, British Columbia, Kanada
(Szomorú kötelességünk közölni, hogy Freeman elhunyt
2012. április 21-én. R.I.P. öreg barátom).
2008. december 13.
Mindig azon tűnődtem, hogy vajon szavaknak hívták-e őket, mielőtt megírták volna őket. Sokkal feljebb ezen az oldalon volt szó arról, hogy a neandervölgyiek az “ook ook” szót használták. Hát ez bizonyára eléggé gyerekes. Feltételezve, hogy a neandervölgyiek léteztek (csak nem tudok állást foglalni), és feltételezve, hogy igaz, hogy az agykapacitásuk nagyobb volt, mint a miénk (ahogy azt a tudomány már korábban bemutatta), akkor fel kell tételeznünk, hogy több elismerést érdemelnek, mint két ismétlődő szótag.
A beszélt szavakban és szótagokban végtelen számú lehetséges kombináció van. Akkor ugyanolyan valószínű, nemde, hogy a tüzet “az ember megkövesedett fényének” nevezték. Lehet, hogy csak más jelentésük volt a szavaknak.
Személyesen úgy gondolom, hogy a nyelv olyan régóta létezik, mint bármelyik állat. Még egy állatnak is, amely zajt kelt, hogy megvédje az élőhelyét, van “jelentése” a hangjainak, igaz?
Szóval amióta az állatok hangjai léteznek, azóta van nyelv is.
Mindenesetre 15 éves vagyok és megbuktam angolból, szóval mit tudok én? 😛
Stephen Holt
– Wiltshire ,England
December 17, 2008
Köszönöm, hogy csatlakoztál a vitához, Stephen. Én azt az elméletet vallom, hogy a neandervölgyiek léteztek, és egyelőre ismeretlen okból eltűntek. Talán háború “velünk”, talán valamilyen járvány. Talán keveredés “velünk” — a génjeik annyira erősen recesszívek voltak, hogy a maradványok gyorsan kihaltak.
Előrelátok egy elméletet, ami Sheldonnak is tetszhet. Nemrég bebizonyosodott, hogy a régi mondás, miszerint a vakok jobban hallanak, mint a látók, igaz, és biológiai alapja van. Agyszkennerek bizonyítják, hogy az agyban a képek feldolgozására fenntartott terület vs. a hangok feldolgozására fenntartott terület közötti választóvonal valójában fokozatosan elmozdul, miután az ember elveszíti a látását. Az agy nem szeret helyet pazarolni, és a vizuális folyamatok számára fenntartott terület elsorvad, míg a hangfeldolgozó terület belenő az újonnan rendelkezésre álló agyi területbe.
Nem lehetséges, hogy a beszéd minden generációval fokozatosan egyre fontosabbá vált, és még ha az emberiség egy jottányit sem fejlődött is, minden csecsemő beszédterülete manapság nagyobb és alkalmasabb, mint az őskorban, mert az általunk támasztott igények miatt nagyobb és alkalmasabb? Az is köztudott, hogy a kisgyermekek sokkal könnyebben tanulnak idegen nyelveket, mint a felnőttek. Nem lehetséges, hogy ez azért van, mert az agyuk még nem töltődött fel és nem “égett be” annyira, így több hely marad azoknak az idegen nyelvi területeknek, hogy könnyebben növekedjenek?
És Stephen, te nyilván okos ember vagy. Ha megbuksz angolból, talán megnézhetnéd, hogy az iskoládban vagy egy másik helyi iskolában van-e nyári kurzus “nyelvfilozófiából”. Lehet, hogy az angolt lebilincselővé tenné, nem pedig unaloműzővé — én tudom, hogy nekem bevált.
Regards,
Ted Mooney, P.E.
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
Március 10, 2009
Mindig azon gondolkodtam, ki találta fel a szavakat. De azonban senki sem tudja…megkérdeztem a szüleimet és más embereket, a válasz mindig ‘Nem tudom’ volt. Így egy nap az az ötletem támadt, hogy ráguglizok rá.A probléma az volt, hogy nem találtam semmi olyat, amit eddig nem tudtam.
Köszönöm,
Lindsay B
– Deatsville, Alabama
Március 13, 2009
Hi, Lindsay. Mit szólsz akkor ehhez a hipotézishez: Egyes nyelvek annyira teljesen különböznek a többitől, hogy ez azt bizonyítja, hogy nem közös eredetűek, vagyis több ember találta ki a szavakat.
Regards,
Ted Mooney, P.E.
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
Május 23, 2009
Én is pontosan ugyanezt a kérdést tettem fel, de ha az emberek megtalálják a választ, az évszázadokkal visszavisz minket az időben!
Hafsa Y.
– Anglia
2010. január 1.
Azt hiszem, hogy igazatok van.
Még fiatal vagyok, de átolvastam néhányat, és az elméleteitek nagyon érdekesek.
Mi lehet, hogy a hangok és a dolgok alkották a szavakat? Nem tudom, de ezek mind jól hangzanak.
Köszönöm, hogy válaszoltatok a kérdésemre!:)
kina agius
– sydney, new south wales, australia
Február 15, 2011
Hi,
Hopping this would contribute to the question. A válaszom a Biblián alapul és így szól: Kezdetben volt az Ige. És az Ige Istennél volt. Köszönöm! 🙂
Rogelio Jose
– Pasay City, Metro Manila, Fülöp-szigetek
2011. április 28.
Ez az én véleményem, figyelj rá bizonyos mértékig.
Minden dolog meg van, és örökké meg lesz pecsételve, amíg civakodunk, senki nem tudja biztosan megmondani, hogy valakinek igaza van-e;
hell még az általunk érzékelt világ is más lehet, mint a világ, ami van, és csak annyit tudunk, hogy amíg a saját értelmünk fokán látjuk a dolgokat, addig soha nem fogunk igazán fejlődni vagy tanulni, szerintem azzal a tudással születünk, hogy “tanulunk”, hogy soha nem tanulunk igazán semmi újat.
ez az én véleményem.
Elgondolkodtató gondolatok, ez az én saját előadásom nektek, felnőtteknek, én még csak tizenhat éves vagyok, és már a Washington Állami Egyetem filozófia szakos hallgatója vagyok; majdnem egy éve érettségiztem, és még mindig a múlt gondolatait fejtegetem.
Köszönöm az időtöket, nagyon élvezem az ilyen témákat.”
Daniel B.
– Vancouver, Washington, Amerika
Szia, Daniel. Köszönöm a gondolkodtató pontokat.
Azt értem, hogy Platón egyetértett veled abban, hogy “az általunk érzékelt világ más lehet, mint a világ, ami van”. Nagyjából valami ilyesmit mondott (valószínűleg a tanulmányaid során helyesen fogod megtanulni a történetet): Mindannyian egy barlangba láncolva születünk, arccal a falnak, háttal a külvilágra nyíló nyílásnak, és azt hisszük, hogy a falon játszódó árnyékok, amiket látunk, a teljes valóságot jelentik.
Regards,
Ted Mooney, P.E.
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
May 6, 2011
Q. Szerinted mikor találták fel úgymond a szavakat?
a szüleim szerint nem is olyan régen, de én nem hiszek nekik.
Molly j
10 éves vagyok – Florida
Szia, Molly. A Homo Sapiens (ember) először kb. 150.000 évvel ezelőtt létezett. A humanoidok minden más formája legalább 30.000 évvel ezelőtt kihalt. Sokak legjobb tippje szerint a szavakat a Homo Sapiens találta fel, és ez valamikor ebben az időszakban történt. Valószínűleg túl fiatal vagy ahhoz, hogy sok mindent megérts, de a pandora.cii.wwu.edu/vajda/ling201/test1materials/origin_of_language.htm nagyon jól tartalmazza az összes elméletet.
Ezeknek a dolgoknak egy részét nem igazán tudjuk, és talán soha nem is fogjuk megtudni, így csak találgatni lehet. A saját tippem az, hogy mivel egyes nyelvek annyira teljesen mások, mint mások, a nyelvek igazi fejlődése a nagy népvándorlás után következett be, ami kb. 80.000 évvel ezelőtt kezdődött. De a találgatások csak találgatások 🙂
Regards,
Ted Mooney, P.E.
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
2011. július 23.
Jó:
Ez volt a legintelligensebb és legszeretőbb blogsorozat, amit valaha láttam.
Az őszinteség miatt, ami elhangzott, és ami még fontosabb, ami nem hangzott el. Ami igazán megfogott, az a szeretet volt/van, amivel mindenki válaszolt egy kislánynak, aki sajnos soha nem jelentkezett vissza és nem hallotta a szép válaszokat. Bizonyíték arra, hogy az életben az emberekről szól az egész.
Bad (Egy rossz bejegyzés – még akkor is, ha ez az, amit gondolok):
Ha csak felnőttként mindannyian ilyen szeretettel tudnánk bánni egymással. De vannak emberek (politikusok), akik a szavakkal manipulálják a tudatlan embereket, hogy leigázzák a szabad, független gondolkodókat, hogy megvalósítsák a cimborakapitalizmusukat, a szocializmusukat és a kommunizmusukat. Mindenki egyéniségét korlátozzák azzal, hogy rabszolgasorba taszítják az egyes emberek idejét és figyelmét. Mi rabszolgák vagyunk makulátlanul! Mivel minden új ötlet (és érték) egyetlen egyéntől származik, Pandora reménye van. Amíg van pénz, addig lesznek kísérletek arra, hogy Isten, a kormány vagy az ország nevében intézményesített parazita viselkedéssel kifosszák az időtöket és a pénzeteket. Igen, ezek mind olyan szavak, amiket az agymosó iskolákban indoktrináltak nektek. Azt tanácsolom a gyerekeknek, hogy soha ne adjátok fel a döntéseteket, és rúgjatok ki mindenkit, aki megpróbál megváltoztatni titeket vagy a döntéseteket, amikor tudjátok, hogy igazatok van. De ha tévedtek, vállaljátok a következményeket. Egy hiba addig nem hiba, amíg a legtöbbünk számára nem korrigáljuk. Ha törődsz magaddal és másokkal, akkor helyes döntéseket fogsz hozni, de ezek a te döntéseid lesznek. Ahogy nősz, az emberek, filozófusok, misztikusok és utcai csövesek ezeket a hangokat és szavakat fogják használni, hogy megpróbáljanak irányítani téged, általában azért, hogy megszerezzék a pénzedet, mert ők lajhárok. De most már tényleg szabadok vagytok. Szabad a szavakkal kifejezett fogalmak segítségével, amelyeket hangokkal fejeztek ki. Most menj előre, és tegyél nagyszerű dolgokat, mert úgy döntesz, és magadért teszed. Szeretni fogod az életet, és a poharad tele lesz minden szeretteddel, és boldog leszel. Csak egy igazán tudatlan ember fogja mindig azt tenni, amit mondanak neki.
Charles Nicol
– USA
2012. január 4.
Hello.
Pár napja elkezdtem gondolkodni; Ki találta fel azokat a dolgokat, amiket ma látunk, mint a matematika, és az angol nyelv. Elkezdtem kérdezősködni, hogy hogyan voltak képesek erre. Hogyan találnak ki egy plusz jelet, egy betűt, vagy egy írásjelet? Amikor utánanéztem, ez volt az első dolog, ami felbukkant. Átolvastam a korábbi hozzászólásokat, és nagyon hasznosnak találtam. ^_^ tho slightly confusing…
Amada Reeve
– Tennessee, United States
April 26, 2012
I recently heard the song by nas and damian marley… Elgondolkodtató. A dal címe a türelem… Idézem “ki találta ki a szavakat ki találta ki a számokat és milyen varázslat az emberiség…. alatt”. Volt egy csomó saját válaszom, mint például, hogy attól függ, hogy a teremtésben vagy az evolúcióban hiszel. Aki a teremtésben hisz, akkor a válasz egyszerű: maga a teremtő. Az evolúció hívei számára úgy gondolom, hogy a szavak ugyanúgy keletkeztek, mint a hangok; hogy megértsük a véleményemet, tegyük fel a kérdést, hogy ki találta ki a hangokat? Honnan tudjuk, hogy a hang nem szavak a maga nyers formájában. Úgy értem, hogy a korai humanoidok hangot használtak a kommunikációra, és tökéletesen megértették egymást, ahogyan mi ma is. Különböző hangokat használtak különböző dolgok közlésére, ahogy mi is különböző szavakat használunk különböző dolgok közlésére. Véleményem szerint Trevor elmélete helytelen – a hangok ősi szavak, és a hangokat senki sem alkotta. Ezért nyugodtan kijelenthetjük, hogy szavakat egyáltalán nem alkottak. Már akkor ott voltak, amikor az első élőlény megjelent; ami elvezet minket az ősrobbanás elméletéhez(az egyik elmélet, amely minden más tudományos elméletet hazugsággá tesz) … Egy másik történet egy másik napra…
CARLY McCall
– johannesburg, gauteng, south africa
2012. április 26.
Szia.
Nem ismerem a dalt, amiről beszélsz, Carly, bár szeretem Damian apjának zenéjét. De amikor hallok egy számot, amit nagyon szeretek, gyakran van ez az erős deja vu érzésem, hogy a szöveg és a dallam mindig is létezett, a dal mindig is ott volt, és csak az a különleges kegyelem, hogy van egy nevem, amivel utalhatok erre a mintára.
És lehet, hogy bizonyos szempontból igazam van: A számelméleten dolgozó matematikusok különösen jól ismerik ezt az érzést, mert a számelmélet általuk felfedezett furcsa tényei és összefüggései valójában mindig is ott voltak. Csak nem voltak nyilvánvalóak a sok pelyva miatt, amiben megbújtak.
Mégis lehet, hogy igazad van abban, hogy a szavak mindig is ott voltak, és mi csak elkezdtük “látni” őket, ugyanúgy, ahogy Pitagorasz és más matematikusok “látták” a számösszefüggéseket, amelyek mindig is ott voltak.
Regards,
Ted Mooney, P.E.
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
April 27, 2012
Teljesen egyetértek Mr Mooney (remélem, nyugodtan hívhatom így)… Azonban a szám egy teljesen más történet, ellentétben a szavakkal nem ugyanúgy működnek… A számok sokkal összetettebbek és szisztematikusabbak..
A szavak természetesen jöttek… És nincsenek szabályok, amelyek szabályozzák őket, mint a számok, azt hiszem, hogy valaki kitalálta őket, mert és ez a valaki magas intellektusú, következtetésképpen a számokat több millió, ha nem milliárd évvel a szavak után konstruáltuk, és ez emberek egy csoportja, nem egy, az is nyilvánvaló, hogy a számok folyamatosan javulnak vagy javulnak az emberek által.
A lényeg az, hogy a szavak nem készültek, és a számok igen… Ha egy szó egyszer kialakult, nincs lehetőség a javítására, vagy annak ellenőrzésére, hogy megfelel-e más szavak létezésének, mint a számok esetében, nekik kell megfelelniük és érvényesíteniük mások létezését… Például, ha 1+3=4 és 2+2=4, akkor 1+3=2+2, tehát a 4-es szám soha nem lehet semmi, ami 3+ egynél nagyobb vagy kisebb szám… egy számnak mindig kell, hogy legyen egy megfelelője, és korlátozzák és szabályozzák mások megfelelői….
Azt a következtetést tehát nyugodtan levonhatjuk, hogy a számok összetett természete azt bizonyítja, hogy a számokat alkották, a szavak egyszerű természete pedig azt, hogy természetesen jöttek. A hangokhoz hasonlóan biológiailag programozták be őket a DNS-ünkbe. Úgy értem, még egy rendkívül alacsony intellektusú humanoid is tudott kommunikálni. Nem vagyok benne biztos, hogy tudnának számolni. A számok olyan dolgok, amelyeket most alkottak.
Azt remélem, megértetted a mondandómat, hajlamos vagyok bonyolítani a dolgokat.
A tudás szeretetére,
CARLY
CARLY MCcall
– johannesburg, Gauteng, south africa
2012. április 28.
Köszönöm, Carly. Én is szeretem a tudást és a gondolkodást! De amikor belemerülök az általam kedvelt témákba, mint például a filozófia, a kvantummechanika, a számelmélet és a tudatosság, rájövök, hogy nem egészen olyan az agykapacitásom, mint amilyet szeretnék; egy bizonyos mélységen túl egyszerűen nem tudom követni a mély témákat.
Íme a remény, hogy Louis Armstrong halhatatlan szavaival élve, sokkal többet fogsz tanulni, mint amit én valaha is tudni fogok …
Regards,
Ted Mooney, P.E.
befejezés.com – Pine Beach, New Jersey
Az Aloha megélésére törekszem
2012. december 16.
Nem vagyok más, mint egy tapasztalatlan 13 éves, de várom, hogy hozzájárulhassak ehhez a szálhoz.
Gondoljunk az időre. Most már majdnem itt az ideje, hogy lefeküdjek. Mégis, az idő nem más, mint egy szervezeti rendszer, amely lehetővé teszi számunkra, hogy valamilyen célt adjunk, és értelmesebb és elfogadottabb módon irányítsuk az életünket.
Az időnek ez a bonyolult rendszere nem más, mint egy olyan entitás, amelyet az emberek találtak ki, hogy megkönnyítsék az életüket. Nemcsak általánosan elfogadott, de hatékonyságát a hozzánk hasonló emberek, akik nap mint nap élik az életüket, újra és újra bebizonyították. Továbbá, ha egy másik ember kitalálná a saját időrendszerét, akkor a többiektől eltérő időbeosztás szerint működne, és rendkívül nehéz lenne meggyőzni másokat, hogy változtassanak az általánosan elfogadott időrendszerükön.
Hasonlóképpen, a nyelv sem más, mint hangok bonyolult rendszere, amelyeket úgy kombináltak, hogy egy faj többi tagja számára értelmet adjanak. Egy nyelv nem általánosan elfogadott, de az emberek legalább egy kis csoportja általánosan elfogadja, ezért a gyerekek titkos nyelveket alkotnak, hogy egymással kommunikáljanak. Ez adja meg nekik a saját kifejezésmódjukat és identitásukat, valamint a titokzatosság és az izgalom érzését.
A mandarin jelenleg a legtöbbet beszélt nyelv, de az angol a legelismertebb, ebből következik, hogy az angol nem más, mint egy bonyolult hangrendszer, amit azért terveztek, hogy az emberek egymáson belül kommunikálni tudjanak. Potenciálisan ki lehetne találni saját szavakat, de hacsak nem lenne általánosan elfogadott, senki nem értené meg, vagy nem értene egyet velük. Próbáld meg például egy napig a “flubberglubber” szót helyettesíteni a “the” szóval. Élvezd a barátaid reakcióinak megfigyelését… ne próbáld ki az osztályban.”
Szóval úgy gondolom, hogy a szavak nem mások, mint hangok kis kombinációi egy bonyolultabb hangkombinációban, amelyek általánosan elfogadottak, hogy az emberek kommunikálni tudjanak egymással.
Taher
– Dubai, UAE
2016. május 18.
Q. Who invented words is all I wanna know!”
Angelina L
– Denver Colorado
A. Szia Angelina. Jorge Perez volt az Argentínában, Buenos Airesben 1513. június 16-án. Dél körül gondolom, mert az akkori almanachok szerint erősen sütött a nap. Akkor 26 éves volt. Az első szó a “flabbergasted” volt; nem “flubberglubber”, ahogy Taher fentebb állítja — nem lehetett az, mert az “u” betűt csak 1561-ben fedezték fel egy régi ezüstbánya alján). Ellenőrizd le kétszer a Wikipédiában, és meglátod.
Regards,
Ted Mooney, P.E. RET
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Aloha — egy gondolat, amit érdemes terjeszteni
Január 24, 2019
Nem lehet biztosan tudni, hogy bármelyik dolog, amit mondtál, igaz. Ez olyan, mint Isten, senki sem tudja, hogy létezik-e vagy sem, de az emberek mégis kitalálnak róla dolgokat, így mindenki tévedhet … azt hiszem, sosem fogjuk megtudni
cymoria collin
– springfield, Illinois
this text gets replaced with bannerText
Vélemény, hozzászólás?