Kdo vynalezl slova?
On 19 prosince, 2021 by adminA. Ahoj, Madi. V tvém věku jsem měla stejnou otázku. Kočky „mňoukají“, krávy „bučí“, prasata „mňoukají“ a psi „štěkají“. Podobně zvonky a telefony „zvoní“, komáři „bzučí“, lidé, kteří neznají slova písně, „hučí“ a křída může „skřípat“ po tabuli. První slova byla tedy pravděpodobně pokusem o ozvěnu slyšených zvuků. Vyhledejte si termín „onomatopoeia“, abyste se v tomto směru dozvěděli více.
V mládí mě učitelé seznámili s první strofou „Zvonů“ od Edgara Allena Poea =>
… a dodnes si tu příležitost pamatuji. Přečtěte si první sloku několikrát nahlas. V případě potřeby ji opakujte tak dlouho, dokud neřeknete „OH!!!“, a možná získáte zážitek, který si budete pamatovat celý život, a také odpověď na svou otázku.
(Pokud jste to vzdali, báseň je o zvonech, ale když ji slyšíte nahlas, zní vlastně jako zvonění spousty různých zvonů.
Ted Mooney, P.E.
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
2007
A. Madi, nutil tě někdy učitel matematiky ukazovat práci dopředu i dozadu? Pak bys mohla ke své otázce dodat: „Existuje nějaká známá civilizace, která neměla slova“? Pokud najdeš civilizaci, která neměla slova, možná budeš moci odvodit odpověď na otázku „odkud se vzala slova?“
Sheldon Taylor
supply chain electronics
Wake Forest, North Carolina
2007
A. Madi, slova se vyvinula ze zvuků. Všichni jsme slyšeli zvířata vydávat zvuky – lvi řvou, psi vrčí atd. Velryby jsou pravděpodobně nejlepšími komunikátory, protože spolu mohou „mluvit“ přes tisíce kilometrů oceánu jen tím, že vydávají zvuky ve vodě. Většina zvířecích zvuků má obvykle varovný charakter, ale přesto jde o jednoduchou formu komunikace. Když se dostanete k lidoopům, jako jsou šimpanzi a gorily, vydávají složitější zvuky, které mohou pro jiného lidoopa znamenat různé věci. Slova se prostě vyvinula z těchto zvuků a stala se rozvinutějšími s tím, jak se vyvíjel náš mozek.
Trevor Crichton
R&Praktický vědec
Chesham, Bucks, Velká Británie
2007
Ahoj Trevore, možná bych trochu nesouhlasil s tím, že to říkáš Madi. Dává to tušit, že lidé někdy v minulosti mohli ukazovat na věci a vydávat zvuky „oook, oook“, aby se mezi sebou dorozuměli. Už vidím, jak se tohle vlákno rychle přesune na stránku s názory 🙂
Sheldon Taylor
supply chain electronics
Wake Forest, North Carolina
2007
Sheldone, jsem si jistý, že někdy před lety lidé opravdu komunikovali vydáváním podivných zvuků a ukazováním na věci. Stačí se podívat na dobu, kdy evropští osadníci přicházeli do (pro ně) neznámých zemí – nejenže původní objevitelé nevěděli o existenci těchto míst, ale rozhodně neovládali žádný místní jazyk! Jediný způsob, jak se mohli dorozumět, pokud vůbec chtěli, bylo mít nějaký předmět a vydávat zvuky, které tento předmět v jejich jazyce představovaly. To je vaše „oook oook“ a je to dodnes způsob, jak se učíme cizí jazyky a dokonce i jak se učíme mluvit. Podívejte se, jak rodiče komunikují a učí své novorozené dítě slova a zvuky – je to jen o málo lepší než „oook oook“, ale dítě brzy pochopí a začne rozpoznávat zvuk a spojovat ho s předmětem nebo činností.
Pamatujte, že slovo je zcela umělá věc – je to naše definice mechanismu, kterým komunikujeme. Vskutku, anglické „word“ je „Wort“ v němčině, „mot“ ve francouzštině, „parola“ v italštině a „palabra“ ve španělštině – všechno jsou to různé hlásky a zvuky, ale znamenají totéž.
Slovo je jednoduše jazyková jednotka, která se skládá z řady morfémů, jež se spojují a vytvářejí řadu písmen nebo zvuků, které mají uznávanou fonetickou hodnotu a nesou určitý význam.
Homo sapiens vyvinuli způsob komunikace, který spočívá ve vydávání zvuků, jež mají určitou strukturu a jsou v určitém slyšitelném rozsahu. Jiní živočichové vyvinuli jiné způsoby komunikace, které využívají jiné frekvence (nebo slyšitelné rozsahy) a (pravděpodobně) jinou syntax, i když tuto poslední poznámku nemohu potvrdit, protože bohužel mimořádně špatně mluvím velrybím nebo delfíním jazykem; navíc neznám nikoho, kdo by byl schopen s takovými zvířaty komunikovat.
Souhlasím s tím, že by se z toho mohlo vyvinout hloupé vlákno, ale je skoro léto a „hloupá sezóna“, tak se snad může nechat rozvinout,…….. jako jazyk?!
Trevor Crichton
R&Praktický vědec
Chesham, Bucks, UK
2007
Ahoj Sheldone,
Heck, určitě souhlasím s Trevorem, mistrovské dílo dialogu.
Bleedin‘ ‚ell, I hadter look up dat word MORPHENES
Možná byli někteří z tvých předků neandrtálci? A ti by určitě hodně vrčeli, ale TEĎ, díky Anglii, mluvíš z větší části anglicky a my ti, doufejme, rozumíme… což je Umění komunikace.
Chudák stará Madi … Doufám, že to jí a jejím nebohým rodičům trochu pomůže.
Freeman Newton
White Rock, Britská Kolumbie, Kanada
(Je naší smutnou povinností oznámit, že Freeman zemřel
21. dubna 2012. R.I.P. starý příteli).
2007
… Dr. Richard G. Klein ze Stanfordovy univerzity a další se domnívají, že k nějaké zásadní geneticky založené neurologické změně, jako je vývoj jazyka, došlo asi před 50 000 lety.
…z webové stránky „Ice Age Civilizations“.
Sheldon Taylor
dodavatelský řetězec elektroniky
Wake Forest, Severní Karolína
2007
Freeman,
Modernější výraz pro morfém je foném – je to základní zvuková jednotka, která se skládá do slova nebo věty. Ve skutečnosti jsem našel morfém použitý v tomto významu jen v několika málo velmi starých odkazech, takže se pravděpodobně jedná o dnes již zastaralý termín… Jen to ukazuje, jak se jazyk vyvíjí!“
Trevor Crichton
R&Praktický vědec
Chesham, Bucks, Velká Británie
2007
Madi, nevěř nikomu, kdo ti tvrdí, že tvoji předci byli neandrtálci. Chudák kluk. Myslím, že je třeba rozlišovat mezi jazykem, řečí, hlasem a zvukem a také slovy. Jak jsem uvedl výše, slova jsou reprezentací něčeho. Abyste mohli slova používat, potřebujete komunikační prostředek; ten může být zvukový, jako v řeči, zrakový, jako při čtení, nebo znakový, jako ve znakové řeči. Proto nemusíme umět mluvit, abychom mohli komunikovat a používat slova – všichni umíme číst a to používá slova, ale nemusíme umět mluvit, abychom mohli číst. Nejzákladnější formou komunikace je však buď zvuk, nebo gesto, i když slova lze tvořit nejrůznějšími způsoby. Jsem docela ochoten připustit, že schopnost mluvit je z hlediska evoluce nedávnou událostí, ale stále zastávám názor, že používání slov nevyžaduje řeč, jak ji chápeme, ani schopnost mluvit – stačí způsob, jak sdělit pojem jiné bytosti, ať už zvířeti, nebo člověku. Toto je z textu, který jsem právě dočetl pro hodinu čtení: James Watts |
2007
Jazyk….se nevyvíjí od jednoduchého ke složitému, jak by předpovídala evoluční teorie. Evolucionisté by očekávali, že jak se mozek člověka vyvíjí a stává se schopnějším, jazyk by měl být bohatší a složitější.
Naštěstí jsem chodil na střední školu ještě v dobách, kdy se k maturitě vyžadovaly čtyři semestry latiny. Nyní může člověk vystudovat vysokou školu, aniž by absolvoval jediný semestr latiny. Výsledkem je, že většina mladších Američanů neví, jak se skloňuje podstatné jméno nebo časuje sloveso – a rozhodně je to vidět na e-mailech, které dostáváme! Jazykové dovednosti upadají, ne se vyvíjejí!“
Stačí říci, že vědci, kteří se zabývají jazyky, si uvědomují, že vznik lidských jazyků není v souladu s evoluční teorií.(Jones) „www.scienceagainstevolution.org“ Sedm záhad evoluce, 2004.
Sheldon Taylor
dodavatelský řetězec elektroniky
Wake Forest, Severní Karolína
2007
Ano, Sheldone, jazykové dovednosti upadají – i když já z toho viním orientaci na video, kulturu mládeže a všeobecný odpor k přísnosti. Ale prosím, nezavádějme sem debatu o evoluci 🙂
Ted Mooney, P.E.
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
2007
Trevor to začal! 🙂
Sheldon Taylor
dodavatelský řetězec elektroniky
Wake Forest, Severní Karolína
2007
Musím se dostat ke slovu i já !!!
Dávná řeč byla řadou vrčení … což dodnes používá mnoho zvířat.
Jistě stoprocentně souhlasím s tím, co Sheldon říká o jazyce.
Ale Američan (?), který se naučil latinku? Nemyslel jsem si, že se to v amerických školách učí.
Ale v Německu jsem se dočkal odplaty… můj kamarád měl kamaráda policajta, všem nám bylo asi 22 let … a místo toho, abych řekl Je to věc vkusu (Geschmacksache), jsem mu povýšeně opáčil De Gustibus Nihil Disputandem Est …. a zmíněný policajt odpověděl plynulou latinou, která mě plamenně sestřelila.
Od té doby mám komplex méněcennosti.
Ars langae, vita brevis.
Freeman Newton
White Rock, British Columbia, Kanada
(Je naší smutnou povinností oznámit, že Freeman zemřel
21. dubna 2012. R.I.P. starý příteli).
13. prosince 2008
Vždycky mě zajímalo, jestli se jim říká slova dříve, než byla napsána. Mnohem výše na této stránce byla řeč o tom, že neandrtálci používali jako slovo „ook ook“. No to je jistě poněkud dětinské. Za předpokladu, že neandrtálci existovali (prostě se nemohu přiklonit na jejich stranu) a za předpokladu, že JE pravda, že jejich mozková kapacita byla větší než naše (jak už bylo vědou prezentováno dříve), pak musíme předpokládat, že stojí za větší uznání než dvě opakující se slabiky.
V mluvených slovech a slabikách existuje nekonečné množství možných kombinací. Je tedy stejně pravděpodobné, není-liž pravda, že oheň nazývali „zkamenělým světlem člověka“. Možná jen měli pro tato slova jiný význam.
Osobně se domnívám, že jazyk existuje stejně dlouho jako jakékoli zvíře. I zvíře, které vydává zvuky na ochranu svého životního prostředí, má přece nějaký ‚význam‘, ne?“
Takže dokud existují zvuky vydávané zvířaty, existuje i jazyk.
Je mi ale 15 let a propadám z angličtiny, tak co já vím 😛
Stephen Holt
– Wiltshire ,Anglie
17. prosince 2008
Díky za zapojení do diskuse, Stephene. Já se hlásím k teorii, že neandrtálci existovali a zmizeli ze zatím neznámého důvodu. Možná válka s „námi“, možná nějaká nákaza. Možná sňatky s „námi“ – jejich geny byly tak silně recesivní, že zbytky rychle vymizely.
Předložím teorii, která by se Sheldonovi mohla líbit. Nedávno se ukázalo, že stará poučka o tom, že slepci slyší lépe než vidící, je pravdivá a má biologický základ. Skenování mozku dokazuje, že dělící čára v mozku mezi oblastí vyhrazenou pro zpracování obrazu a oblastí vyhrazenou pro zpracování zvuku se po ztrátě zraku skutečně postupně posouvá. Mozek nerad plýtvá místem a oblast pro zrakové procesy atrofuje, zatímco oblast pro zpracování zvuku se rozrůstá na nově uvolněnou plochu mozku.
Není možné, že s každou generací postupně rostl význam řeči a že i když se lidstvo nevyvinulo ani o píď, řečová oblast každého kojence se v dnešní době zvětšuje a je schopnější než v pravěku kvůli nárokům, které na ni klademe? Je také známo, že malé děti se učí cizí jazyky mnohem snadněji než dospělí. Není možné, že je to proto, že se jejich mozek ještě tolik nezaplnil a „nespálil“, takže v něm zůstalo více místa pro snadný růst těchto cizojazyčných oblastí?“
A Štěpáne, ty jsi zřejmě chytrý člověk. Jestli ti nejde angličtina, možná by ses mohl podívat, jestli tvoje škola nebo jiná místní škola nemá letní kurz „Filozofie jazyka“. Možná by to z angličtiny udělalo něco fascinujícího místo dřiny – vím, že u mě to fungovalo.
S pozdravem,
Ted Mooney, P.E.
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
10. března 2009
Vždycky mě zajímalo, kdo vymyslel slova. Nikdo to však neví… Ptal jsem se rodičů i jiných lidí a odpověď vždy zněla’Nevím‘. Tak mě jednoho dne napadlo vygooglit si to. problém byl v tom, že jsem nenašla nic, co bych nevěděla už dřív.
Díky,
Lindsay B
– Deatsville, Alabama
13. března 2009
Ahoj, Lindsay. Co tedy říkáš na tuto hypotézu? Některé jazyky se od jiných liší natolik, že to dokazuje, že nemají společný původ; to znamená, že slova vymyslelo více lidí.
S pozdravem,
Ted Mooney, P.E.
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
23. května 2009
Měl jsem úplně stejnou otázku, ale pokud lidé najdou odpověď, může nás to vrátit o staletí zpět v čase!
Hafsa Y.
– Anglie
1. ledna 2010
Myslím, že máte pravdu.
Jsem teprve mladá, ale něco jsem si přečetla a vaše teorie jsou velmi zajímavé.
Možná ty zvuky a věci opravdu vytvořily slova? Nevím, ale tohle všechno zní správně.
děkuji za odpověď na mou otázku!:)
kina agius
– sydney, new south wales, australia
15. února 2011
Ahoj,
snad to přispěje k otázce. Moje odpověď vychází z Bible a probíhá takto: Na počátku bylo Slovo. A to Slovo bylo u Boha. Děkuji! 🙂
Rogelio Jose
– Pasay City, Metro Manila, Filipíny
28. dubna 2011
To je můj názor, dbejte na něj do určité míry.
Všechno je a navždy bude zpečetěno, dokud se budeme hádat, nikdo nemůže s jistotou říct, jestli má někdo pravdu;
koneckonců i svět, který vnímáme, může být jiný než svět, který je, a jediné, co víme, je, že dokud budeme vidět věci ve svém stupni intelektu, nikdy se nebudeme skutečně vyvíjet nebo učit, věřím, že se rodíme s vědomím, že se „učíme“, že se nikdy nic nového skutečně nenaučíme.
to je můj názor.
Myšlenky k zamyšlení, to je moje vlastní přednáška pro vás dospělé, je mi teprve šestnáct let a už studuji filozofii na Washingtonské státní univerzitě; střední školu jsem dokončil téměř před rokem a stále odkrývám myšlenky minulosti.
Děkuji vám za váš čas, takováto témata mě opravdu baví.
Daniel B.
– Vancouver, Washington, Amerika
Ahoj, Danieli. Díky za body k zamyšlení.
Já to chápu tak, že Platón s tebou souhlasil, že „svět, který vnímáme, může být jiný než svět, který je“. Řekl něco zhruba v tomto smyslu (pravděpodobně se to při studiu dozvíš správně): Všichni se rodíme připoutáni s roztaženými pažemi uvnitř jeskyně, tváří ke zdi, zády k otvoru do vnějšího světa, a věříme, že stíny, které vidíme hrát na stěně, jsou celá skutečnost.
S pozdravem,
Ted Mooney, P.E.
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
6. května 2011
Q. Kdy myslíš, že byla slova takříkajíc vynalezena?“
Moji rodiče říkají, že nedávno, ale já jim nevěřím.
molly j
Je mi 10 let – Florida
Ahoj, Molly. Homo Sapiens (člověk) se poprvé objevil asi před 150 000 lety. Všechny ostatní formy humanoidů vymřely nejméně před 30 000 lety. Nejlepší odhad mnoha lidí je, že slova vynalezl Home Sapiens, a to někdy v tomto období. Jste pravděpodobně příliš mladí na to, abyste tomu moc rozuměli, ale na pandora.cii.wwu.edu/vajda/ling201/test1materials/origin_of_language.htm jsou všechny teorie velmi dobře popsány.
Některé z těchto věcí opravdu nevíme a možná se je nikdy nedozvíme, takže jde jen o dohady. Můj vlastní odhad je, že vzhledem k tomu, že některé jazyky jsou zcela odlišné od jiných, ke skutečnému vývoji jazyka došlo až po velké migraci, která začala asi před 80 000 lety. Ale dohady jsou jen dohady 🙂
S pozdravem,
Ted Mooney, P.E.
dokončení.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
23. července 2011
Dobrý:
To byla nejinteligentnější a nejlaskavější sekvence blogu, jakou jsem kdy viděl.
Pro upřímnost toho, co bylo řečeno, a hlavně pro to, co řečeno nebylo. Co mě opravdu zasáhlo, byla láska, kterou každý měl/měl v odpovědi malé holčičce, která se bohužel už nikdy neozvala a neslyšela krásné odpovědi. Důkaz, že v životě jsou lidi to, o čem to JE.
Špatný (Špatný příspěvek – i když si to myslím):
Kéž bychom se k sobě jako dospělí dokázali všichni chovat s takovou láskou. Ale pak jsou tu lidé (politici), kteří používají slova k manipulaci s neznalými lidmi, aby zotročili svobodně nezávisle myslící lidi k realizaci svého kumpánského kapitalismu, socialismu a komunismu. Omezují individualitu každého člověka tím, že zotročují jeho čas a zaměření. My jsme otroci neposkvrnění! Vzhledem k tomu, že všechny nové myšlenky (a hodnoty) pocházejí od jediného jedince, existuje pandorská naděje. Dokud budou existovat peníze, budou existovat pokusy o drancování vašeho času a peněz institucionalizovaným parazitickým chováním ve jménu Boha, vlády nebo země. Ano, to všechno jsou slova, kterými jste byli indoktrinováni ve školách vymývání mozků. Moje rada dětem zní: Nikdy se nevzdávejte svého rozhodnutí a vyhoďte každého, kdo se snaží změnit vás nebo vaše rozhodnutí, když víte, že máte pravdu. Ale pokud se mýlíte, přiznejte si následky. Chyba není chybou, dokud není pro většinu z nás napravena. Pokud vám záleží na sobě i na druhých, budete se rozhodovat správně, ale budou to vaše rozhodnutí. Jak budete růst, budou lidé, filozofové, mystici a pouliční povaleči používat tyto zvuky a slova, aby se vás pokusili ovládnout, obvykle proto, aby získali vaše peníze, protože jsou to lenoši. Nyní jste však skutečně svobodní. Svobodní pomocí pojmů, které byly vyjádřeny slovy, jež byla vyjádřena zvuky. Nyní jděte vpřed a dělejte velké věci, protože jste se tak rozhodli a děláte to pro sebe. Budete milovat život a váš pohár přeteče všem vašim blízkým a budete šťastní. Jen skutečně nevědomý člověk bude vždy dělat to, co se mu řekne.
Charles Nicol
– USA
4. ledna 2012
Dobrý den.
Před několika dny jsem začal přemýšlet; Kdo vymyslel věci, které dnes vidíme, jako je matematika a anglický jazyk. Začal jsem se ptát, jak to mohli udělat. Jak se vymyslí znaménko plus, písmeno nebo interpunkční znaménko? Když jsem se na to podíval, tohle bylo první, co mě napadlo. Přečetl jsem si předchozí příspěvky a zjistil jsem, že mi to velmi pomohlo. ^_^ tho mírně matoucí…
Amada Reeve
– Tennessee, Spojené státy
26. dubna 2012
Nedávno jsem slyšela píseň od Nas a Damiana Marleyho…. Je to k zamyšlení. Název písně je trpělivost… Cituji: „kdo si vymyslel slova, kdo si vymyslel čísla a jakým zaklínadlem je lidstvo pod….“. Měl spoustu vlastních odpovědí, jako že záleží na tom, jestli věříte ve stvoření nebo evoluci. Pro ty, kteří věří ve stvoření, pak je odpověď jednoduchá: je to sám stvořitel. Pro ty, kteří vyznávají evoluci, věřím, že slova vznikla stejně jako zvuk; abychom pochopili můj názor, položme si otázku, kdo vymyslel zvuk? Jak víme, že zvuk nejsou slova ve své surové podobě. Chci říct, že první humanoidi používali zvuk ke komunikaci a rozuměli si dokonale stejně jako my dnes. Používali by různé zvuky ke sdělení různých věcí, stejně jako my používáme různá slova ke sdělení různých věcí. Podle mého názoru je Trevorova teorie nesprávná – zvuky jsou dávná slova a zvuky nikdo nevytvářel. Proto lze s jistotou říci, že slova nebyla vůbec vytvořena. Byla tu, když se objevil první tvor; což nás přivádí k teorii velkého třesku(jedné z teorií, která činí všechny ostatní vědecké teorie lživými) … Další příběh na jindy…
CARLY McCall
– johannesburg, gauteng, Jižní afrika
26. dubna 2012
Ahoj.
Píseň, o které mluvíš, Carly, neznám, i když hudbu Damianova otce mám rád. Ale když slyším nějakou píseň, která se mi hodně líbí, mám často silný pocit deja vu, že ta slova a melodie vždycky existovaly, ta píseň byla vždycky někde venku, a jediné, čím jsem byla speciálně obdařena, je to, že mám jméno, kterým na ten vzor odkazuji.
A možná mám svým způsobem pravdu: Matematici, kteří se zabývají teorií čísel, tento pocit zvláště dobře znají, protože podivná fakta a vztahy teorie čísel, které objevují, tu vlastně byly vždycky. Jen nebyly zřejmé kvůli všem těm plevám, v nichž se skrývaly.
Možná máš pravdu, že tam vždy byly a my jsme je jen začali „vidět“, stejně jako Pythagoras a další matematici „viděli“ číselné vztahy, které tam vždy byly.
S pozdravem,
Ted Mooney, P.E.
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
27. dubna 2012
Plně souhlasím, pane Mooney (doufám, že je bezpečné vám tak říkat). Nicméně čísla jsou úplně jiný příběh, na rozdíl od slov nefungují stejným způsobem.. Čísla jsou složitější a systematičtější..
Slova vznikla přirozeně.. A neexistuje žádný soubor pravidel, kterými se řídí, pokud jde o čísla, věřím, že je někdo vymyslel, protože a ten někdo má vysoký intelekt v závěru čísla jsme zkonstruovali miliony, ne-li miliardy let po slovech a jeho skupina lidí, ne jeden, je také zřejmé, že čísla stále zlepšují nebo vylepšují lidé.
Můj názor je, že slova nebyla vytvořena a čísla byla… Jakmile je slovo jednou vytvořeno, neexistuje žádné jeho vylepšování nebo kontrola, zda se přizpůsobuje existenci jiných slov, jako u čísel se musí přizpůsobit a potvrdit existenci jiných… Například pokud 1+3=4 a 2+2=4, pak 1+3=2+2, takže číslo 4 nemůže být nikdy nic 3+ jakékoli číslo větší nebo menší než jedna… číslo musí mít vždy ekvivalent a jsou omezeny a řídí se ekvivalenty jiných…
Takže jeho bezpečný závěr je, že složitá povaha čísel dokazuje, že byla stvořena, a jednoduchá povaha slov ukazuje, že vznikla přirozeně. Stejně jako zvuk byly biologicky naprogramovány v naší DNA. Vždyť i humanoid s extrémně nízkým intelektem by se mohl dorozumět. Nejsem si jistý, jestli by dokázali počítat. Čísla jsou věci, které byly vytvořeny nyní.
Jenom doufám, že chápeš, kam tím mířím, mám tendenci věci komplikovat.
Z lásky k vědění,
CARLY
CARLY MCcall
– johannesburg, Gauteng, jižní afrika
28. dubna 2012
Díky za to, Carly. Taky mám ráda vědomosti a přemýšlení! Ale když se zabývám tématy, která mě baví, jako je filozofie, kvantová mechanika, teorie čísel a vědomí, uvědomuji si, že nemám takovou mozkovou kapacitu, jakou bych si přála mít; nad určitou hloubku prostě nedokážu sledovat hluboká témata.
Doufám, že se, řečeno nesmrtelnými slovy Louise Armstronga, dozvíte mnohem víc, než se kdy dozvím já…
S pozdravem,
Ted Mooney, P.E.
končí.com – Pine Beach, New Jersey
Striving to live Aloha
16. prosince 2012
Jsem jen nezkušený třináctiletý kluk, ale těším se, že budu moci přispět do tohoto vlákna.
Přemýšlejme o čase. Právě teď je skoro čas jít spát. Přitom čas není nic jiného než organizační schéma, které nám umožňuje dát našemu životu nějaký smysl a nasměrovat ho smysluplnějším a přijatelnějším způsobem.
Tento propracovaný systém času není nic jiného než entita vymyšlená lidmi, aby jim usnadnila život. Nejenže je všeobecně přijímán, ale jeho účinnost byla opakovaně prokázána lidmi, jako jsme my, kteří žijeme své životy každý den. Navíc pokud by jiný člověk přišel s vlastním systémem času, fungoval by podle jiného harmonogramu než my ostatní a přesvědčit ostatní, aby změnili svůj všeobecně přijímaný systém času, by bylo nesmírně obtížné.
Podobně i jazyk není nic jiného než propracovaný systém zvuků kombinovaných tak, aby dávaly smysl ostatním příslušníkům určitého druhu. Jeden jazyk není všeobecně přijímaný, ale je obecně přijímán alespoň malou skupinou lidí, a proto si děti vytvářejí tajné jazyky, aby se mezi sebou dorozuměly. Dává jim to vlastní smysl pro vyjádření a identitu a také pocit tajemství a vzrušení.
Mandarínština je v současnosti nejpoužívanějším jazykem, ale angličtina nejuznávanějším, z čehož by vyplývalo, že angličtina není nic jiného než propracovaný systém zvuků vytvořený tak, aby se lidé mohli mezi sebou dorozumívat. Potenciálně bys mohl vymyslet vlastní slova, ale pokud by nebyla všeobecně uznávaná, nikdo by jim nerozuměl a nesouhlasil by s nimi. Zkuste například na jeden den nahradit slovo „the“ slovem „flubberglubber“. Bavte se pozorováním reakcí svých kamarádů… ve třídě to nezkoušejte.
Takže si myslím, že slova nejsou nic jiného než malé kombinace zvuků v propracovanější kombinaci zvuků, které jsou obecně přijímané, aby se lidé mohli mezi sebou dorozumívat.
Taher
– Dubaj, Spojené arabské emiráty
18. května 2016
Q. Kdo vymyslel slova, to chci vědět!“
Angelina L
– Denver Colorado
A. Ahoj Angelino. Byl to Jorge Perez v Buenos Aires v Argentině 16. června 1513. Myslím, že kolem poledne, protože tehdejší almanachy uváděly, že slunce silně svítí. V té době mu bylo 26 let. První slovo bylo „flabbergasted“; nebylo to „flubberglubber“, jak tvrdí Taher výše – to ani nemohlo být, protože písmeno „u“ bylo objeveno až v roce 1561 na dně starého stříbrného dolu). Překontrolujte si to ve Wikipedii a uvidíte.
S pozdravem,
Ted Mooney, P.E. RET
finishing.com – Pine Beach, New Jersey
Aloha — myšlenka, kterou stojí za to šířit
24. ledna 2019
Nikdo neví jistě, že něco z toho, co jste řekl, je pravda. Je to něco jako Bůh nikdo neví, jestli je skutečný, nebo ne, ale přesto si o něm lidé stále vymýšlejí, takže se každý může mýlit… to se asi nikdy nedozvíme
cymoria collin
– springfield, Illinois
tento text se nahradí bannerText
.
Napsat komentář